Assistent Controller

De Hartstichting werkt aan concrete oplossingen om ieders hart zo sterk mogelijk te maken, zodat iedereen uit het leven kan halen wat erin zit. Onze ambitie: ervoor zorgen dat we hart- en vaatziekten eerder kunnen herkennen, opsporen en beter behandelen. Daartoe financiert de Hartstichting wetenschappelijk onderzoek, geeft voorlichting en werkt aan verbeteringen in de zorg en hulpverlening om zo hart- en vaatziekten verder terug te dringen. De sleutel tot succes ligt hierbij in twee woorden: versnelling en betrokkenheid.

Voor het team Planning, Control en Processen zijn wij per direct op zoek naar een:

Assistent Controller

Allround | 36 uur | standplaats Den Haag

Het team Planning, Control en Processen is onder meer verantwoordelijk voor de planning en control cyclus van de Hartstichting, de financiële administratie, treasury, vermogensbeheer en voor de interne en externe verantwoording. Als assistent controller ben je specifiek verantwoordelijk voor de registratie en waardering van de administratie voor de nalatenschappen.

Welke werkzaamheden vallen in jouw takenpakket?

• Je toetst de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van delen van de financiële administratie.
  • Je bereidt managementinformatie voor op afdelings-/teamniveau die als basis dient voor de financiële rapportages, bedrijfseconomische analyses en beslissingscalculaties.
  • Je adviseert budgethouders en betrokkenen over afwijkingen in budgetrealisatie en budgetuitputting.
  • Je monitort de naleving van procedures en afspraken rondom het AO/IC proces waarbij je knelpunten signaleert en verbeteringen voorstelt en implementeert.
  • Je schrijft mee aan het financiële gedeelte van het jaarverslag. Consolideert gegevens vanuit diverse (financiële) administraties en stelt mede de jaarrekening samen ten behoeve van de externe verantwoording.

Onze ideale kandidaat beschikt over:

• HBO+/academisch denk- en werkniveau
  • 1 tot 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Kennis van de fiscale wet- en regelgeving
  • Kennis van financiële verslaglegging en informatieverzorging.
  • Pro-activiteit, flexibiliteit, oplossings- en klantgerichtheid zijn eigenschappen die onmisbaar zijn voor het succesvol zijn in ons team.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Kennis van lean processen is prettig.
  • Ervaring met financiële systemen zoals Exact Globe, WorkFlowWise en analyses in Excel is een pré.

Een veelzijdige, zelfstandige functie met diverse ontwikkelmogelijkheden in een gedreven team van 8 personen met een informele, betrokken sfeer en een gezonde dosis humor.

Het salaris ligt tussen  € 2.762,- en € 3.871,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling (40 uur) en is afhankelijk van relevante werkervaring.

Overige secundaire arbeidsvoorwaarden: 30 vakantie dagen en 22 vitaliteitsuren op basis van een fulltime aanstelling. Eindejaarsuitkering, naast het wettelijk vakantiegeld. Gunstige pensioenregeling, collectieve zorgverzekering en studiekostenregeling.

Meer informatie

Meer informatie over de functie is te verkrijgen bij Petra Bongaarts, Teammanager Planning, Control & Processen, telefoonnummer: 070-315 5591.

Uiteraard roken wij niet bij de Hartstichting.

De vacature wordt tegelijkertijd in- en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

• Noord-Holland
  • Utrecht