Strategisch Beleidsadviseur Zorginnovatie

De Hartstichting stimuleert onderzoek naar hart- en vaatziekten en heeft voor de komende jaren een stevige uitdaging geformuleerd om hart- en vaatziekten eerder te herkennen, op te sporen en beter te behandelen. De sleutel tot succes is hierbij: versnelling en betrokkenheid. We hebben ambitieuze doelen om onderzoek en zorginnovatie op het gebied van hart- en vaatziekten te versnellen.

Om onze doelen te bereiken wil de Hartstichting allianties en partnerships aangaan en de financiering en voortgang van hart- en vaatonderzoek stimuleren.

Hiertoe hebben wij momenteel een positie vacant in het team Onderzoek & Zorginnovatie:

Strategisch Beleidsadviseur Zorginnovatie

32-40 uur per week, standplaats: Den Haag

Over team Onderzoek & Zorginnovatie:

Je komt te werken in ons Team Onderzoek & Zorginnovatie, waar beleidsadviseurs, researchmanagers en ondersteunende collega’s samen werken aan het faciliteren en stimuleren van onderzoek en innovaties in de zorg die grote impact hebben op de strijd tegen hart- en vaatziekten. Dit doen we door te sturen op en investeren in de beste wetenschappelijke onderzoekslijnen, het bevorderen van samenwerking binnen én buiten de wetenschap, het versterken van wetenschappelijke talenten en het stimuleren van de doorontwikkeling en implementatie van wetenschappelijke kennis in de (zorg)praktijk. Hiervoor werken we intensief samen met diverse doelgroepen, zoals wetenschappers, patiënten, zorgverleners en andere stakeholders.

• Je gaat een zorginnovatieprogramma opzetten om onderzoekers en zorgprofessionals te helpen hun innovatieve ideeën op te schalen én te versnellen. Ons doel: hart- en vaatziekten eerder opsporen en beter behandelen. Dit programma richt zich primair op onze strategie voor 2030: de stijgende ziektelast door hart- en vaatziekten terugdringen. Dit vraagt om innovaties in bijvoorbeeld: vroegdiagnostiek, monitoring van patiënten en het stimuleren van therapietrouw van patiënten.
  • Je werkt nauw samen met patiënten, artsen, onderzoekers en beleidsmakers, die zich onlangs hebben verenigd in de Dutch CardioVascular Alliance. Je helpt het verder uitbouwen van deze samenwerking.
  • Je geeft het relatiemanagement van de Hartstichting vorm in het krachtenveld van wetenschap, gezondheidszorg en het bedrijfsleven met als doel onderzoek naar hart- en vaatziekten en de toepassing van kennis in de praktijk te versnellen.
  • Je werkt samen met de andere teams van de afdeling Allianties, Wetenschap en Innovatie waarbij je de teammanagers adviseert op het gebied van zorginnovatie, de zorginnovatie activiteiten binnen de afdeling coördineert en als sparringpartner optreedt voor je collega beleids- en communicatieadviseurs.

Je bent een pionier én weet andere partijen te overtuigen en te activeren.

• Ruime ervaring (minimaal 7-10 jaar) in de wereld van gezondheidszorg(beleid) en innovatie in de zorgsector.
  • Een netwerk binnen de gezondheidszorg, onderzoek financiers, en overheid.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met (de preventie van) hart- en vaatziekten. Een netwerk in het cardiovasculaire veld is een pré.
  • Je bent analytisch sterk en hebt minimaal een academische opleiding, bij voorkeur op zorg gericht.
  • Je bent positief, tactvol en legt de verbinding tussen diverse partijen en belangen.
  • Je bent in staat om de agenda van de Hartstichting overtuigend voor het voetlicht te brengen.
  • Je bent extern en samenwerkingsgericht! 2 van onze 6 organisatiewaarden.

• Een salaris ligt tussen € 3.440,- en € 5.523,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling (40 uur) en is afhankelijk van relevante werkervaring (Schaal I of J).

Verder biedt de Hartstichting:

• 30 vakantiedagen en 22 vitaliteitsuren op basis van een fulltime aanstelling.
  • Eindejaarsuitkering, naast het wettelijk vakantiegeld.
  • Reiskostenregeling, gunstige pensioenregeling, collectieve zorgverzekering en studiekostenregeling.

Over de Hartstichting:

Gevestigd naast station Ypenburg Den Haag, werken wij met ruim 160 collega’s aan versnelling en betrokkenheid bij het voorkomen en oplossen van hart -en vaatziekten in Nederland. Dit doen wij door het verstrekken van informatie, stimuleren van onderzoek en door een bijdrage te leveren aan een gezonde leefstijl en vitaliteit.

Meer informatie over de functie is te verkrijgen bij Rebecca Abma-Schouten, Teammanager Onderzoek & Zorginnovatie, telefoon 070-3155576.

Uiteraard roken wij niet bij de Hartstichting

en hebben wij aandacht voor een gezonde leefstijl en vitaliteit.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

• Noord-Brabant
  • Noord-Holland