Assistent Business Controller

De Hartstichting werkt aan concrete oplossingen om ieders hart zo sterk mogelijk te maken, zodat iedereen uit het leven kan halen wat erin zit. Onze ambitie: ervoor zorgen dat we hart- en vaatziekten eerder kunnen herkennen, opsporen en beter behandelen. Daartoe financiert de Hartstichting wetenschappelijk onderzoek, geeft voorlichting en werkt aan verbeteringen in de zorg en hulpverlening om zo hart- en vaatziekten verder terug te dringen. De sleutel tot succes ligt hierbij in twee woorden: versnelling en betrokkenheid.

Voor het team Planning, Control en Processen zoeken wij een:

Assistent Business Controller

40 uur per week per 1 januari 2019

Het team Planning, Control en Processen is onder meer verantwoordelijk voor de planning en control cyclus van de Hartstichting, de financiële administratie, treasury, vermogensbeheer en voor de interne en externe verantwoording. In deze functie werk  je mee aan een efficiënte en goed bestuurbare organisatie. Je levert een bijdrage aan het ontwikkelen en genereren van sturingsinformatie. Je ondersteunt de

Teammanager/Business Controller bij het regisseren en adviseren van project- en procesmanagement. Taken zijn onder andere:

• verzamelen en analyseren van (niet) financiële data en het opstellen van voortgangsrapportages om organisatiedoelstellingen te monitoren
  • bieden van inzicht en stuurinformatie aan het MT en de Teammanagers voor het verbeteren van processen en het beheersen van projecten
  • periodiek bespreken en toetsen van de voortgang van activiteiten, bestedingen en uitgaven van de diverse teams, afdelingen en projecten
  • beoordelen en evalueren van business cases en projectplannen, het maken van kosten/batenanalyses en het adviseren hierover
  • fungeren als sparringpartner voor de Teammanager/Business Controller en het afdelingshoofd Bedrijfsvoering en hen ondersteunen bij de uitwerken van (financieel) beleid en plannen

Wij vragen:

Je bent nieuwsgierig, zelfstandig en kritisch en je hebt affiniteit met bedrijfskundige en financieel-economische vraagstukken. Om van deze functie een succes te maken, beschik je over Hbo+/academisch werk- en denkniveau. Een sterk analytisch vermogen gekoppeld aan goed ontwikkelde adviesvaardigheden. Je hebt een bedrijfskundige of -economische studie met succes afgerond en hebt 1 tot 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.

Verder vinden wij het belangrijk dat je beschikt over:

• ervaring met het opstellen van financiële en niet-financiële rapportages en sturingsinformatie
  • ervaring met project control en procesinrichting, kennis van Lean is een pré
  • kennis van Excel, kennis van Exact Globe is een pré
  • je bent tactvol maar toch krachtig in je communicatie

Om in aanmerking te komen voor deze functie vragen we je een VOG verklaring te overleggen. (Geldt niet voor interne kandidaten)

Wij bieden:

Een veelzijdige, zelfstandige functie met diverse ontwikkelmogelijkheden in een gedreven team van 8 personen met een informele, betrokken sfeer en een gezonde dosis humor.

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• 30 vakantie dagen en 22 vitaliteitsuren op basis van een fulltime aanstelling.
  • Eindejaarsuitkering, naast het wettelijk vakantiegeld.
  • Gunstige pensioenregeling, collectieve zorgverzekering en studiekostenregeling
  • Het salaris ligt tussen € 3.160 en € 4.526  bruto per maand bij een fulltime aanstelling (40 uur) en is afhankelijk van relevante werkervaring.

Meer informatie over de organisatie vind je op onze website www.hartstichting.nl.

Heb je vragen over de functie, neem dan contact op met Petra Bongaarts, Teammanager Planning, Control en Processen op 06-15056655 (woensdag afwezig).

De vacature is tegelijkertijd in- en extern uitgevraagd. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

• Noord-Holland
  • Utrecht