Senior Relatiemanager Business Partnerships

De Hartstichting werkt nauw samen met o.a. wetenschappers, artsen, samenwerkingspartners en vele vrijwilligers aan oplossingen om hart- en vaatziekten eerder op te sporen, en beter en sneller te behandelen. Zij investeert in wetenschappelijk onderzoek, geeft steun en voorlichting aan patiënten en initieert innovatieve verbeteringen in preventie en zorg.

Wij zoeken actief naar mogelijkheden om onze doelstellingen sneller te bereiken. Samenwerking met het bedrijfsleven is een belangrijke component hiervan. De Hartstichting werkt daarom op gepaste wijze samen met bedrijven waaronder (zorg)verzekeraars, de medische technologie industrie en de farmaceutische industrie.

Heb jij een medische of wetenschappelijke achtergrond, bij voorkeur op het gebied van hart- en vaatziekten, en ervaring met het opzetten van samenwerkingen met bedrijven of verzekeraars met een maatschappelijke doelstelling? Ben je proactief en heb je een uitgebreid (bedrijven/verzekeraars) netwerk? Dan is de Hartstichting op zoek naar jou!

Senior Relatiemanager Business Partnerships | 32 uur

• Jaarcontract, met uitzicht op verlenging

Doel van de functie

Het opzetten, uitbouwen en onderhouden van strategische partnerships gericht op het sneller realiseren van de strategische doelstellingen van de Hartstichting. Dit vraagt om innovatieve samenwerkingen, bijvoorbeeld op het gebied van vroegdiagnostiek, (tele)monitoring van patiënten of het realiseren van een landelijke patiëntenregistratie voor onderzoek.

• Je geeft het relatiemanagement van de Hartstichting vorm in het krachtenveld van wetenschap, gezondheidszorg en het bedrijfsleven met als doel onderzoek naar hart- en vaatziekten en de toepassing van kennis in de praktijk te versnellen. Focus: verzekeraars, de medische technologie industrie en de farmaceutische industrie.
  • Je signaleert mogelijke strategische samenwerkingsverbanden met bedrijven en verzekeraars die bijdragen aan de realisatie van de doelstellingen van de Hartstichting. Je geeft samen met de beleidsadviseurs nieuwe strategische en meerjarige partnerships vorm en bouwt deze uit: vaststellen van doelstellingen, afsluiten van contracten en zorgdragen voor het behalen van de doelstellingen in afstemming met de interne organisatie.
  • Je zorgt er samen met collega’s voor dat de doelstellingen van de samenwerkingsverbanden en de strategische agenda van de Hartstichting nauw op elkaar aansluiten.
  • Je werkt samen met de teams van de afdeling Allianties, Wetenschap en Innovatie waarbij je de teammanagers adviseert op het gebied van samenwerking met bedrijven en verzekeraars, de partnerships en het relatiemanagement met deze organisaties binnen de afdeling coördineert en als sparringpartner optreedt voor je collega beleidsadviseurs.
  • Je ondersteunt beleidsadviseurs bij het relatiemanagement met zakelijke relaties. Je bent voor de daily business lid van het team Strategische Relaties en rapporteert zowel aan de manager Strategische Relaties als aan de manager Onderzoek en Zorginnovatie.

We zoeken een ondernemende, samenwerkingsgerichte collega met brede werkervaring:

• WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een medische achtergrond of affiniteit met medisch onderzoek
  • Je hebt ruime ervaring en een netwerk in de wereld van gezondheidszorg, biomedisch onderzoek, en medische technologie of farmaceutische industrie.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met (de preventie van) hart- en vaatziekten. Een netwerk in het cardiovasculaire veld is een pré.
  • Je bent een commerciële pionier én weet andere partijen te overtuigen en te activeren. Je hebt oog voor verschillende belangen en bewaakt de onafhankelijke positie van de Hartstichting.
  • Je hebt een proactieve instelling en bent gemotiveerd om een nieuw netwerk voor de Hartstichting te ontwikkelen Je houdt van samenwerken en netwerken en brengt graag mensen met elkaar in contact.

We bieden je de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen binnen een professionele en mensgerichte organisatie. Binnen en buiten het team krijg je de ruimte om jouw ideeën en concepten uit te werken, samen met gedreven collega’s.

• Je krijgt een jaarcontract voor 32 uur per week, met uitzicht op verlenging.
  • Een salaris tussen € 3.649,- en € 5.293,- bruto per maand (o.b.v. 40 uur en relevante werkervaring).
  • Je krijgt 30 vakantiedagen en 22 vitaliteitsuren op basis van een fulltime aanstelling (40 uur)
  • Eindejaarsuitkering, naast het wettelijke vakantiegeld
  • Reiskostenregeling, gunstige pensioenregeling, collectieve zorgverzekering en studiekostenregeling.

Werken bij de Hartstichting is meer dan alleen een baan. Vanuit onze gedrevenheid en met enthousiaste mensen en teams zetten we ons in voor een gezond hart voor iedereen. Onze manier van werken is transparant, betrokken, professioneel en warm. We vinden het belangrijk om “van nu” te zijn. Dit zie je terug in onze werkwijze, campagnes en communicatie. We willen dat hartpatiënten het maximale uit het leven kunnen halen. Van onze medewerkers vragen we het maximale uit hun baan te halen, niet zozeer in uren, maar vooral in motivatie. Ons kantoor ligt in Den Haag, direct aan de A12 en dichtbij station Ypenburg. In deze bijzondere tijd van corona werken wij voornamelijk vanuit huis. We plannen regelmatig online meetings om goed met elkaar in contact te blijven. Natuurlijk zorgen wij ervoor dat je goed wordt ingewerkt en snel je weg vindt binnen onze organisatie. Uiteraard roken wij niet bij de Hartstichting en hebben wij aandacht voor een gezonde leefstijl.

De Hartstichting is verkozen tot beste werkgever in de categorie Goede Doelen en daar zijn wij super trots op! Dit keurmerk is toegekend op basis van een beoordeling door onze medewerkers. Wij onderscheiden ons van andere werkgevers door te luisteren naar de feedback en ideeën van onze medewerkers om zo continu te verbeteren.

Diversiteit en gendergelijkheid zijn belangrijke thema’s binnen de Hartstichting. Daarom moedigen wij iedereen aan om te solliciteren. De Hartstichting streeft ernaar talent aan te trekken dat niet alleen past bij de functie, maar ook een representatie is van onze samenleving.

15-08-2021

Fleur de Bruijn, teammanager Strategische Relaties