Beleidsadviseur citizen science en gezondheidsdata

Draag jij graag bij aan nieuwe oplossingen voor hart- en vaatziekten. Vind je het belangrijk dat burgers en patiënten een actievere rol in onderzoek kunnen spelen? En dat we burgers, patiënten, artsen en onderzoekers meer mogelijkheden bieden om de groeiende hoeveelheid gezondheidsdata in te zetten om hart- en vaatziekten te voorkomen, eerder te herkennen en beter te behandelen? En ben je ook nog eens enthousiasmerend, samenwerkingsgericht en heb je het hart op de goede plaats? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De Hartstichting initieert en financiert onderzoeks- en innovatieprogramma’s die hart- en vaatziekten helpen voorkomen, eerder herkennen en beter behandelen. Dit doen we in intensieve samenwerking met de Wetenschappelijke Adviesraad, met onze onderzoekers en alle partners in de Dutch CardioVascular Alliance (DCVA). Voor het team Onderzoek & Zorginnovatie binnen de Hartstichting zoeken wij per direct een:

Beleidsadviseur

citizen science en gezondheidsdata | 32-36 uur

• Jaarcontract, met uitzicht op verlenging
  • Standplaats Den Haag (op dit moment vanuit huis)

Je zet je in voor diverse innovatieve projecten om de kwaliteit en snelheid van onderzoek naar hart- en vaatziekten te verbeteren. Je eerste innovatie uitdaging is het uitwerken en implementeren van een strategie om citizen science in te zetten om onderzoek naar hart- en vaatziekten te versnellen. Je stelt een projectplan op samen met collega’s en samenwerkingspartners van de Hartstichting en geeft leiding aan een multidisciplinair projectteam. Ons doel is om hart- en vaatziekten eerder op te sporen en beter te behandelen. Je gaat nauw samenwerken met een breed netwerk van burgers, patiënten, onderzoekers en artsen. De projecten die je daarna of hiernaast uitvoert, zijn afhankelijk van de ontwikkeling van de strategie van de Hartstichting en jouw interesses. Deze zullen zich in ieder geval afspelen op het snijvlak van gezondheid- en leefstijldata van burgers en patiënten en het versnellen van onderzoek naar (het voorkomen van) hart- en vaatziekten.

Binnen de Hartstichting werk je vanuit het team Onderzoek & Zorginnovatie samen met collega’s van de andere teams van de Hartstichting, zoals team Digital & Klantinteracties, team Acties & Events en team Eerder Opsporen.

De ideale kandidaat heeft ruime werkervaring opgedaan op het gebied van:

• wetenschappelijk onderzoek bij mensen, bij voorkeur specifiek op het gebied van burgerwetenschap;
  • het gebruik en koppelen van systemen waarin (gezondheids)data van patiënten en/of proefpersonen worden verzameld, zoals bijvoorbeeld elektronische patiëntendossiers en PGO’s. Bij voorkeur heb je ook enige technische kennis hiervan;
  • het vergaren, bewaren en ontsluiten van (gezondheids)data van personen via digitale platforms; je bent op de hoogte van relevante wet- en regelgeving over bescherming van persoonsgegevens en medische data.

Daarnaast is het voor deze functie van belang dat je:

• als projectleider of projectcoördinator van multidisciplinaire projecten hebt gefunctioneerd, bij voorkeur zowel wetenschappelijke als IT/data- projecten of combinaties daarvan;
  • affiniteit hebt met hart- en vaatziekten;
  • op de hoogte bent van relevante trends en ontwikkelingen op het gebied van klinisch wetenschappelijk onderzoek, patiëntenparticipatie en burgerwetenschap;
  • een academische opleiding hebt afgerond, bij voorkeur op biomedisch of medtech gebied;
  • vernieuwend en enthousiast bent en andere weet te overtuigen en te activeren;
  • gemakkelijk complexe onderwerpen op begrijpelijke wijze kunt bespreken;
  • een bij voorkeur een voor deze functie relevant netwerk hebt;
  • onze kernwaarden Vanuit het hart en Extern gericht kunt uitdragen en dat ze bij je passen.

We bieden je de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen binnen een professionele en mensgerichte organisatie. Binnen en buiten het team krijg je de ruimte om jouw ideeën en concepten uit te werken, samen met veel gedreven collega’s.

• Je krijgt een jaarcontract voor 32 - 36 uur per week, met uitzicht op verlenging
  • Een salaris tussen € 3.649,- en € 5.293,- bruto per maand (o.b.v. 40 uur en relevante werkervaring).
  • Je krijgt 30 vakantiedagen en 22 vitaliteitsuren op basis van een fulltime aanstelling (40 uur)
  • Eindejaarsuitkering, naast het wettelijke vakantiegeld
  • Reiskostenregeling, gunstige pensioenregeling, collectieve zorgverzekering en studiekostenregeling

Werken bij de Hartstichting is meer dan alleen een baan. Vanuit onze gedrevenheid en met enthousiaste mensen en teams zetten we ons in voor een gezond hart voor iedereen.
Onze manier van werken is transparant, betrokken, professioneel en warm. We vinden het belangrijk om “van nu” te zijn. Dit zie je terug in onze werkwijze, campagnes en communicatie. We willen dat hartpatiënten het maximale uit het leven kunnen halen. Van onze medewerkers vragen we het maximale uit hun baan te halen, niet zozeer in uren, maar vooral in motivatie.

Ons kantoor ligt in Den Haag, direct aan de A12 en dichtbij station Ypenburg. In deze bijzondere tijd van corona werken wij voornamelijk vanuit huis. We plannen regelmatig online meetings om goed met elkaar in contact te blijven. Natuurlijk zorgen wij ervoor dat je goed wordt ingewerkt en snel je weg vindt binnen onze organisatie. Uiteraard roken wij niet bij de Hartstichting en hebben wij aandacht voor een gezonde leefstijl.

Toelichting op Team Onderzoek & Zorginnovatie:

Je gaat deel uitmaken van team Onderzoek & Zorginnovatie. Dit team zorgt voor het opzetten, selecteren en monitoren van wetenschappelijk onderzoek en innovatieprojecten. Ons doel: nieuwe oplossingen voor hart- en vaatziekten ontwikkelen om de ziektelast door hart- en vaatziekten te verlagen.

Het team bestaat uit zeventien medewerkers die intensief samenwerken om de doelen te bereiken. In deze functie werk je veel samen met collega’s binnen en buiten het team en organisatie. Op nationaal niveau is de Hartstichting een belangrijke partner in de Dutch CardioVascular Alliance (DCVA, www.dcvalliance.nl): een samenwerkingsverband van negentien organisaties die de gezamenlijke ambitie hebben om de cardiovasculaire ziektelast in 2030 met een kwart te verminderen.

De Hartstichting is verkozen tot beste werkgever in de categorie Goede Doelen en daar zijn wij super trots op! Dit keurmerk is toegekend op basis van een beoordeling door onze medewerkers. Wij onderscheiden ons van andere werkgevers door te luisteren naar de feedback en ideeën van onze medewerkers om zo continu te verbeteren.

Diversiteit en gendergelijkheid zijn belangrijke thema’s binnen de Hartstichting. Daarom moedigen wij iedereen aan om te solliciteren - ongeacht geslachtsidentiteit, seksuele geaardheid, ras, religie of cultuur. De Hartstichting streeft ernaar talent aan te trekken dat niet alleen past bij de functie, maar ook een representatie is van onze samenleving.

15-08-2021

Mira Staphorst