Projectcontroller met hart voor de zaak!

Projectcontroller

De Hartstichting is een toonaangevend gezondheidsfonds met een grote ambitie om bij te dragen aan oplossingen om harten gezond te houden, snelle hulp te bieden als iedere minuut telt, hartproblemen eerder op te sporen en steeds beter te behandelen. Al meer dan 55 jaar doen wij er alles aan om de harten van Nederland iedere dag te laten kloppen. We investeren in onderzoek en innovatie op het gebied van preventie en zorg. Maar net zo belangrijk vinden wij het om Nederlanders te helpen hun hart te kennen en goed voor hun hart te zorgen. De sleutel tot succes is hierbij versnelling en betrokkenheid, van zowel het publiek als de zorgprofessionals en andere belangrijke stakeholders. Voor ons financiële team zijn wij op zoek naar een:

Projectcontroller | 32 - 40 uur

• Jaarcontract, met uitzicht op verlenging
  • Standplaats Den Haag/ hybride werken

Jouw impact

Als Projectcontroller adviseer je over projecten en processen en begeleid je projecten voor de wetenschappelijke subsidietoekenningen en productinnovaties. Verder ben je verantwoordelijk voor de informatievoorziening en monitoring van de financiën van deze projecten en ben je sparringpartner bij het vaststellen van overeenkomsten bij projecten.

Wat ga je doen? Hoe ziet een werkweek van een projectcontroller eruit?

• Beoordelen van projectvoorstellen en budgetsheets van binnengekomen subsidieaanvragen (in teamverband met de researchmanagers van de Hartstichting) en overleg met de bedrijfsjurist over de subsidieovereenkomsten, inclusief het signaleren van (proces) verbeteringen.
  • Opstellen van financiële prognose t.b.v. de latest estimate rapportage aan de directie en de Raad van Toezicht van de Hartstichting. Tussendoor word je gebeld door een projectcontroller van een UMC met een vraag over de budgetsheet voor een tussentijdse rapportage.
  • Overleg met overheidsinstanties en team Onderzoek en Zorginnovatie van de Hartstichting over de financiële en juridische gevolgen voor de Hartstichting bij ontvangen overheidsbijdragen die besteed worden aan wetenschappelijke onderzoeksprojecten. Vervolgens borgen en uitvoeren van de interne (proces)-implementatie, controles en verantwoording.
  • Interne sessie t.a.v. procesverbetering (LEAN) inclusief ondersteuning bij de implementatie van het nieuwe Grant managementsysteem en de data-input.
  • Deelname aan een project voor productinnovaties t.a.v. geoormerkte fondsenwerving door de Hartstichting of een project voor alternatieve financieringsmogelijkheden met externe stakeholders.

Wat vragen we van jou?

We zijn op zoek naar een enthousiaste collega die nieuwsgierig, zelfstandig en kritisch is en affiniteit heeft met bedrijfskundige en financieel-economische vraagstukken, met:

• Hbo+/academisch werk- en denkniveau in bedrijfskundige of -economische opleiding,
  • 1 tot 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie,
  • Ervaring met het verstrekken van financieringen bij voorkeur in wetenschappelijk onderzoek en/of subsidieverstrekking en –toekenningen (min 2 jaar),
  • Ervaring met bedrijfseconomische financiële analyses,
  • Ervaring met het opstellen van financiële en niet-financiële rapportages en sturingsinformatie,
  • Ervaring met project control, projectmanagement en procesinrichting, kennis van LEAN is een pré,
  • Kennis van Excel een must,
  • Kennis van Exact Globe is ook een pré.

Je bent door jouw sterk analytisch vermogen in staat om snel verbanden te leggen en begrijp je de essentie van complexe vraagstukken. Op basis van beschikbare informatie kom je tot logische, realistische en gegronde standpunten en adviezen. Je beargumenteert standpunten tactvol en op een heldere en krachtige wijze. Jouw zorgvuldigheid en precisie zijn voor anderen een voorbeeld en stimulans. Je weet je staande te houden en een dynamische veranderende (interne en externe) omgeving en bent organisatiesensitief. Je bent een energieke zelf startende teamplayer. Ten slotte herken je jezelf in onze kernwaarden: deskundig, gedreven en toegankelijk.

We bieden je de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen binnen een professionele en mensgerichte organisatie. Een brede en dynamische functie met veel gedreven collega’s met ruimte voor je ideeën en initiatieven.

• Je krijgt een jaarcontract met een intentie tot verlenging;
  • Je brutosalaris ligt tussen de € 3.446,- en € 4.937,- per maand bij een fulltime aanstelling (40 uur) en is afhankelijk van opleiding en relevante werkervaring;
  • Je krijgt 30 vakantiedagen en 22 vitaliteitsuren (o.b.v. FT dienstverband);
  • Eindejaarsuitkering, naast het wettelijke vakantiegeld;
  • Reiskostenregeling, gunstige pensioenregeling, collectieve zorgverzekering, studiekosten- regeling en een flexibele feestdag.

Werken bij de Hartstichting is meer dan alleen een baan. We zijn stuk voor stuk enthousiaste ambassadeurs die samen werken aan onze droom: Iedereen een gezond hart! Dat vertaalt zich in een werkwijze die zich kenmerkt door professionaliteit, gedrevenheid en betrokkenheid. Onze campagnes, evenementen en andere communicatie-uitingen zijn eigentijds en motiverend, en spreken een groot publiek aan. Of je nu preventief met je gezondheid bezig bent of als hartpatiënt de beste behandeling wilt, de Hartstichting ondersteunt je. Precies díe ambitie vragen wij van jou als je bij de Hartstichting komt werken.

Ons kantoorpand is gevestigd in Den Haag, direct aan de A12 en op loopafstand van station Ypenburg. Binnen de Hartstichting werken we hybride. Ons kantoor biedt fijne werkplekken en is de plaats om collega’s te spreken en te ontmoeten. Samen met je teammanager bepaal je wat de beste verdeling thuis- en kantoorwerk is met als richtlijn een 50/50% verdeling. Een gezonde werkplek, zowel thuis als op kantoor, wordt gefaciliteerd. Kom je bij ons werken, dan staan we natuurlijk garant voor een goede inwerkperiode zodat jij snel je weg vindt binnen onze organisatie. We roken niet bij de Hartstichting en streven een gezonde en actieve leefstijl na.

De Hartstichting is in 2022 voor de derde keer op rij verkozen tot beste werkgever in de categorie Goede Doelen en daar zijn wij trots op! Dit keurmerk is toegekend op basis van een beoordeling door onze medewerkers. Wij onderscheiden ons van andere werkgevers door te luisteren naar de feedback en ideeën van onze medewerkers om zo continu te verbeteren.

Wij zijn een inclusieve werkgever die alle medewerkers in staat stelt om zich gewaardeerd en gerespecteerd te voelen. Werk is een groot onderdeel van het leven. Het is dan ook logisch dat je veel tijd besteedt met jouw collega’s. Wij vinden het daarom belangrijk dat iedereen zich welkom voelt bij de Hartstichting en creëren een bedrijfscultuur waarin iedereen zichzelf kan zijn.

16-10-2022

per direct/in overleg