Online Marketing coördinator

De Hartstichting is een toonaangevend gezondheidsfonds met een grote ambitie om bij te dragen aan oplossingen om harten gezond te houden, snelle hulp te bieden als iedere minuut telt, hartproblemen eerder op te sporen en steeds beter te behandelen. Al meer dan 55 jaar doen wij er alles aan om de harten van Nederland iedere dag te laten kloppen. We investeren in onderzoek en innovatie op het gebied van preventie en zorg. Maar net zo belangrijk vinden wij het om Nederlanders te helpen hun hart te kennen en goed voor hun hart te zorgen. De sleutel tot succes is hierbij versnelling en betrokkenheid, van zowel het publiek als de zorgprofessionals en andere belangrijke stakeholders.

Om zo goed mogelijk aan te kunnen sluiten bij de behoefte van het publiek met relevant klantcontact, zoeken wij een

Online Marketing Coördinator | 32-36 uur

• Jaarcontract

met de nadruk op e-mailmarketing, maar (basis)kennis van andere online kanalen (social, ads, sea) is een pre. Je belangrijkste taak is het technisch uitdenken, bouwen en onderhouden van e-mail journeys voor verschillende klantgroepen. Zwaartepunt ligt bij de online campagnes, waarbij je zelf de e-mails bouwt en verantwoordelijk bent voor het testen, versturen, optimaliseren en analyseren van de e-mail campagnes. In deze functie is voldoende ruimte voor nieuwe initiatieven en eigen ideeën voor het verbeteren van de processen.

We streven ernaar steeds passendere (online en offline gecombineerde) customer journeys te leveren, waarmee we steeds relevantere ervaringen bieden.

Wat ga je doen:

• Je werkt binnen team Doelgroepmarketing samen met marketeers uit de organisatie aan het vergroten van de binding met het publiek. Zo zorgen we dat zo veel mogelijk mensen zich aansluiten bij de missie van de Hartstichting, een hartgezond Nederland.
  • Binnen diverse inhoudelijke campagneteams ga jij de online campagnes technisch inrichten, waarbij je verantwoordelijk bent voor het maken van de daarbij behorende e-mails in de systemen. Met jouw ervaring kun je goed adviseren over de effectiviteit van de inhoud van de e-mails (o.a. open-rates, conversies, etc). De copy wordt vanuit de marketing teams gemaakt.
  • E-mail campagnes uitwerken om zoveel mogelijk nieuwe mensen te betrekken en de bestaande achterban te behouden.
  • Je bent de schakel tussen de marketeer, data- en functioneel beheer collega’s zodat de creatieve campagnes goed ingericht worden met passende customer journey opvolging. Je werkt nauw samen met de huidige Marketing Coördinator e-mail in het Doelgroepmarketing team.
  • Naast de dagelijkse werkzaamheden neem je ook deel aan projecten voor verbeteringen en optimalisaties van journeys en inrichtingen in de systemen.
  • Beheren van diverse mailboxen en afhandelen van vragen.

We zoeken een proactieve, positieve, samenwerkingsgerichte collega met operationele customer journey ervaring, die niet bang is voor een uitdaging. Verder heb je voor deze functie nodig:

• Een hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur met een marketing achtergrond.
  • Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van het maken en optimaliseren van (online) journeys, dashboarding en marketing automation.
  • Ervaring met de technische inrichting van campagnes in campagne software.
  • Een commerciële instelling en je bent in staat om concepten om te zetten in technisch haalbare journeys.
  • De vaardigheid om overzicht te bewaren van meerdere campagnes waarbij je tijdig de juiste mensen weet te betrekken.
  • In staat om zorgvuldig en betrouwbaar je werk uit te voeren.
  • Kennis van het CanopyDeploy verzendsysteem en/of Invenna customer dataplatform of vergelijkbare systemen is een pre.

Wij bieden:

De mogelijkheid om je verder te ontwikkelen binnen een professionele en mensgerichte organisatie.

• Je krijgt een jaarcontract voor 32 tot 36 uur per week, met uitzicht op verlenging;
  • Een salaris tussen € 3.012,- en € 4.222,- bruto per maand (o.b.v. 40 uur en relevante werkervaring);
  • Je krijgt 30 vakantiedagen en 22 vitaliteitsuren op basis van een fulltime aanstelling (40 uur)
  • Eindejaarsuitkering, naast het wettelijke vakantiegeld;
  • Reiskostenregeling, gunstige pensioenregeling, collectieve zorgverzekering en studiekosten-regeling.

Werken bij de Hartstichting is meer dan alleen een baan. We zijn stuk voor stuk enthousiaste ambassadeurs die samen werken aan onze droom: Iedereen een gezond hart! Dat vertaalt zich in een werkwijze die zich kenmerkt door professionaliteit, gedrevenheid en betrokkenheid. Onze campagnes, evenementen en andere communicatie-uitingen zijn eigentijds en motiverend, en spreken een groot publiek aan. Of je nu preventief met je gezondheid bezig bent of als hartpatiënt de beste behandeling wilt, de Hartstichting ondersteunt je. Precies díe ambitie vragen wij van jou als je bij de Hartstichting komt werken.

Ons kantoorpand is gevestigd in Den Haag, direct aan de A12 en op loopafstand van station Ypenburg. We kiezen er als gezondheidsorganisatie bewust voor om in deze tijd voornamelijk vanuit huis te werken. Dankzij onze online meetings zijn we dagelijks in staat om goed contact met elkaar te houden. Over ons werk, maar ook om elkaar te motiveren in deze bijzondere tijd gezond en positief te blijven. Kom je bij ons werken, dan staan we natuurlijk garant voor een goede inwerkperiode zodat jij snel je weg vindt binnen onze organisatie. We roken niet bij de Hartstichting en streven een gezonde en actieve leefstijl na.

De Hartstichting is in 2021 verkozen tot beste werkgever in de categorie Goede Doelen en daar zijn wij super trots op! Dit keurmerk is toegekend op basis van een beoordeling door onze medewerkers. Wij onderscheiden ons van andere werkgevers door te luisteren naar de feedback en ideeën van onze medewerkers om zo continu te verbeteren.

Wij zijn een inclusieve werkgever die alle medewerkers in staat stelt om zich gewaardeerd en gerespecteerd te voelen. Werk is een groot onderdeel van het leven. Het is dan ook logisch dat je veel tijd besteedt met jouw collega’s. Wij vinden het daarom belangrijk dat iedereen zich welkom voelt bij de Hartstichting en creëren een bedrijfscultuur waarin iedereen zichzelf kan zijn.

30-09-2022

In overleg

Jeroen van der Meulen, Teammanager a.i.

tel.: +31 703155588