Iedereen een gezond hart, voor nu én later.

Data-analist

De Hartstichting begint aan een nieuwe strategische periode. In een - op z’n zachtst gezegd - uitdagende tijd. De feiten zijn onomstreden: door de toegenomen welvaart en verbeterde gezondheidszorg veroudert de Nederlandse bevolking. Daarnaast bewegen we met z’n allen te weinig, worden we steeds zwaarder, hebben we te maken met slechte sociaaleconomische omstandigheden van kwetsbare groepen én loopt de zorg vast. Nederland telt nu 1,7 miljoen mensen met een hart- of vaataandoening. Doen we niets, dan groeit dit aantal binnen acht jaar tot tenminste 2,4? miljoen. Deze ontwikkeling een halt toeroepen vereist een stevige en vooral concrete ambitie om de urgentie van hart- en vaatziekten op de kaart te zetten. Een ambitie waarin we de nadruk leggen op preventie en oog hebben voor de verschillen tussen mensen.

Wij kennen een grote database van donateurs en andere relaties die ons ondersteunen met maandelijkse giften. Kennis, analyse en rapportage over deze klantgroepen zijn van cruciaal belang voor de fondsenwervende activiteiten van onze organisatie. De organisatie heeft in haar strategie opgenomen om meer datagedreven te werk te gaan en heeft veel ambitie in de richting van geavanceerde marketing intelligence en marketing automation.

Voor ons Data team, dat onderdeel is van de afdeling Bedrijfsvoering, zoeken wij per direct een:

Data-analist / Database Marketeer 32 - 40 uur

• Jaarcontract met uitzicht op verlenging
  • Standplaats Den Haag (hybride werkvorm)

die in staat is om inzicht te verschaffen in de kenmerken en het gedrag van verschillende klantgroepen middels het analyseren en interpreteren van financiële en klantgegevens en informatie in onze klantendatabase.

Als Data-analist ben je zowel zelfstandig als in teamverband werkzaam en sta je in nauw contact met marketingcollega’s over oude, nieuwe en bestaande klanten (donateurs) van de Hartstichting. Je brengt de behoefte aan klant- en marktinformatie van de organisatie in kaart en genereert selecties, analyses en scoremodellen m.b.v. diverse analysemethoden. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor diverse (marketing) analyses vanuit de database (Invenna) zoals doelgroep segmentaties, in- en uitstroom rapportages en gedragsvoorspellingen. Naast deze taken ga je:

• Adviseren over het optimaliseren van de marketingcommunicatie mix of kanaalstrategie voor het doorontwikkelen van de relatie met de doelgroepen;
  • Gegevens omzetten naar bruikbare stuur- en managementinformatie en het opstellen van periodieke rapportages en/of dashboards op (m.b.t. respons, conversie en klantwaarde bijvoorbeeld);
  • Actief meewerken aan het inrichten en monitoren van verschillende datastromen t.b.v. een juiste afwikkeling van marketing acties;
  • Trends, ontwikkelingen, nieuwe analysemethoden en systematiek volgen, signaleren en analyseren en de bruikbaarheid hiervan vertalen voor databaseanalyses t.b.v.  wervingsactiviteiten;
  • Knelpunten/verbetermogelijkheden betreffende datastromen signaleren  en uitwerken en het adviseren van managers en andere  betrokkenen over verbeteracties.

Om deze functie tot een succes te maken is het belangrijk dat je goede communicatieve vaardigheden hebt, de Nederlandse taal uitstekend beheerst en zowel goed zelfstandig als in teamverband kunt werken. Je bent nieuwsgierig van aard, hebt een gezonde dosis motivatie en laat je niet afschrikken door complexe data vraagstukken. Je bent initiatiefrijk en analytisch en flexibel ingesteld en brengt daarnaast het volgende mee:

• een academisch werk- en denkniveau met een afgeronde functiegerichte opleiding;
  • aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van data analyse / data science;
  • minimaal 3 jaar relevante werkervaring;
  • Kennis van de praktische toepassing van direct marketing en online marketing;
  • Kennis van én ervaring met CRM in een marketing omgeving;
  • Kennis van statistische onderzoeksmethoden en analyses;
  • Kennis van en ervaring met Power BI is een pré;
  • Kennis van privacy wetgeving.

We bieden je de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen binnen een professionele en mensgerichte organisatie.

• Je krijgt een jaarcontract voor 32 - 40 uur per week met uitzicht op verlenging;
  • Een brutosalaris dat ligt tussen de € 3.752 - € 5.443 per maand (o.b.v. 40 uur en relevante werkervaring);
  • 30 vakantiedagen en 22 vitaliteitsuren op basis van een fulltime aanstelling (40 uur);
  • Eindejaarsuitkering, naast het wettelijke vakantiegeld;
  • Reiskostenregeling, thuiswerkvergoeding, gunstige pensioenregeling, collectieve zorgverzekering, studiekostenregeling en een flexibele feestdag.

Werken bij de Hartstichting is meer dan alleen een baan. We zijn stuk voor stuk enthousiaste ambassadeurs die samen werken aan onze droom: Iedereen een gezond hart, voor nu én later! Dat vertaalt zich in een werkwijze die zich kenmerkt door professionaliteit, gedrevenheid en betrokkenheid. Onze campagnes, evenementen en andere communicatie-uitingen zijn eigentijds en motiverend, en spreken een groot publiek aan. Of je nu preventief met je gezondheid bezig bent of als hartpatiënt de beste behandeling wilt, de Hartstichting ondersteunt je. Precies díe ambitie vragen wij van jou als je bij de Hartstichting komt werken.

Ons kantoorpand is gevestigd in Den Haag, direct aan de A12 en op loopafstand van station Ypenburg. Binnen de Hartstichting werken we hybride. Ons kantoor biedt fijne werkplekken en is de plaats om collega’s te spreken en te ontmoeten. Kom je bij ons werken, dan staan we natuurlijk garant voor een goede inwerkperiode zodat jij snel je weg vindt binnen onze organisatie. We roken niet bij de Hartstichting en streven een gezonde en actieve leefstijl na.

De Hartstichting is in 2022 voor de derde keer op rij verkozen tot beste werkgever in de categorie Goede Doelen en daar zijn wij super trots op! Dit keurmerk is toegekend op basis van een beoordeling door onze medewerkers. Wij onderscheiden ons van andere werkgevers door te luisteren naar de feedback en ideeën van onze medewerkers om zo continu te verbeteren.

Wij zijn een inclusieve werkgever die alle medewerkers in staat stelt om zich gewaardeerd en gerespecteerd te voelen. Werk is een groot onderdeel van het leven. Het is dan ook logisch dat je veel tijd besteedt met jouw collega’s. Wij vinden het daarom belangrijk dat iedereen zich welkom voelt bij de Hartstichting en creëren een bedrijfscultuur waarin iedereen zichzelf kan zijn.

28-02-2023

Den Haag (hybride werken)

Juriaan Reesink Team manager Shared Services

Prinses Catharina-Amaliastraat 10 2496XD Den Haag